dilluns, 28 de maig del 2012

Això rul·la.




Això rul·la.

S’ha entrat a un nivell de discusió i implicació que es cercava dels subjectes sobre la pràctica docent i en concret la referent a com treballar dins les àules de 0-3 com orientador/a . Ens ha permés fer una tasca reflexiva de l'esquemes de funcionament, les actituds d’avant el treball i l'opotunitat de determinar unes fites d’actuació que es podran mantenir com èix vertebrador de les intervenciopns a fer.La importància de poder arribar a la fase 4 del plantatjement de les meves pràctiques i que es dugui a terme un procés constant d’autoavaluació que orienti el camí cap al desenvolupament del procés de l'orientació a les escoles bressol que farà possible arribar al màxim competencial als infants i que es desenvolupi holísticament al mateix temps que facilitarà als orientadors incorporats al servi a nivell personal a desenvolupar-se professional.S’ha parlat de la necessitat que quedi reflectit que a part de parlar capacitats i mancances o superdotació a l'hora de l'adquisició de les competències bàsiques és molt important tractar les emocions i actituds, i s’han de qüestionar permanentment els valors i les concepcions de cada orientador/a i de la col·lectivitat per tal de minimitzar les visions individuals i funcionar com un end grupal ( Fa referència a les reunions de coordinació).La veritat es que hem aconsseguit remoure el sentit comú pedagògic, recompondre l’equilibri entre els esquemes pràctics predominants i els esquemes teòrics. Estem plenament satisfets del punt que hem arribat, no sabem si el document servirà o serà la sol·lució que pretenia però el que si que sabem és que hem aconseguit recuperar la visió dels orientadors/es d’ésser vertaders actors actius de l'assessorament de les demandes que se'ls presenten per després repercutir a la col·lectiva de tots els orientadors per medi de la formació entre iguals.Estem davant un exemple clar de la teoria interaccionista de l’aprenentatge. La nostra visió del plantatjament que hem fe la meva tutora i jo a l'equip, ens porta a pensar que no només es podran beneficiar els infants que necessitin l'assessorament si no que els altres alumnes també en quedaran beneficiats, ja que la seva educadora pot adoptar les estratègies transmeses amb bé de tot el seu grup.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada