dijous, 17 de maig del 2012

Experimentant l'heurística




Hola benvolgut desconegut.

T'inform del que he fet aquests dies a les meves pràctiques.

Ens hem dedicat a fer propostes educatives per infants de 2 a 3 anys en referència al joc Heurístic.

Ha estat una experiència molt enriquidora basada amb l'observació dels infants i en fer intervencions puntuals.

La idea era crear un model de sessió que pogués ésser útils a les educadores de les diferents escoletes que assessora l'equip de primerenca.

La meva tutora i jo hem arribat a les conclusions.

Aquest tipus de sessió ens ajuden per poder veure quin és el moment de desenvolupament de l'infant.

Ens ha desmuntat la idea que en aquesta edat els infants no saben ubicar-se i mantenir-se a un espai, el 92 % dels infants ho han fet amb un període de temps de més de 15 minuts.

Es fa del tot necessari intervenir per tal d'enrigidir el moment de reflexió i treball de l'alumne. Hem pogut veure que si es deixa el joc lliure hi ha moltes estones de inactivitat, però si es donen petites consignes es veu un aprofitament i un desenvolupament més alt de les construccions fetes. Podem dir que he vist en realitat el que és actuar a la Zona de Desenvolupament Pròxim a aquest edat.

Sincerament, he disfrutat com una vaqueta.

L'exemple de sessió l'he acabat d'editar i demà a la reunió setmanal de l'equip la projectarem per saber si tothom la troba apte per passar a les escoletes.

Ja vos contaré i a una pròxima aportació vos explicaré clarament que és l'heurística.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada