Les valoracions que varem fer, van ésser d'un infant adoptat de tres anys per poder determinar quin curs era el millor per ell escolaritzar-se i quin tipus de recursos precisava.
Llavors també varem valorar una nina de dos anys que s'havia d'escolaritzar el curs vinent i que presentava problemes en l'adquisició del llenguatge i havíem de valorar quin tipus de suports necessitava per la seva escolarització.
Com podreu entendre no vos penjaré les característiques i detalls de les valoracions fetes, parlem d'una població de 160 alumnes que fàcilment podrien ésser identificats.
DADES
PERSONALS
DATA ______________
Nom
|
Sexe
|
Data i
lloc de naixement (Data
arribada aquí)
|
|
Edat
|
|
Nº de germans
|
Lloc que n’ocupa
|
Nom de la mare
|
Professió
|
Llengua de la mare (amb
l’infant)
|
Lloc de procedència
(Data
arribada aquí)
|
Nom del pare
|
Professió
|
Llengua del pare
(amb
l’infant)
|
Lloc de procedència
(Data
arribada aquí)
|
Domicili
|
Municipi
|
Telèfon
|
Mòbil
|
Centre escolar (horari
de l’infant)
|
Aula
|
Nombre d’infants de
l’aula
|
Tutora i suports
|
ANTECEDENTS
EVOLUTIUS
Embaràs
|
|
Part
|
|
Naixement a terme o
prematur
|
Incubadora / temps
|
Test d’Apgar
|
Pes
|
Mida
|
Perímetre cefàlic
|
Alimentació
(inicial
i evolució)
|
DESENVOLUPAMENT FÍSIC ACTUAL (mida/ pes, dentició)
TO
MUSCULAR
DESENVOLUPAMENT
PSICOMOTOR GROS
Gira
d’esquena a panxa
(banda/es)
|
Fa “l’esfinx”
|
Gira de panxa a esquena
|
Intenta incorporar-se
|
S’arrossega
|
Gateja (com)
|
S’agenolla
|
Es posa dret
|
Camina (com)
|
Puja escales
(com)
|
Bota
(com)
|
Baixa escales
(com)
|
Corre (com)
|
S’aguanta damunt un
peu (com/quin/s)
|
Prensió
voluntària
|
Manipulació
d’objectes
|
Agafa la cullera
(com)
|
Pinça digital
|
Fa ratlla vertical
|
Fa ratlla horitzontal
|
Fa rodones
|
Dominància manual
|
DESENVOLUPAMENT
PSICOMOTOR FI
AUTONOMIA SOCIAL
Somriure social
|
Alimentació
|
Vestit
|
Higiene
|
Control d’esfínters
(nocturn/
diürn)
|
Son
|
Espera el seu torn
|
S’adapta al grup
|
DESENVOLUPAMENT
EMOCIONAL
Temperament
Problemes
de relació
DESENVOLUPAMENT
COGNITIU
Atenció
Concentració
Imitació
Seguiment
d’ordres
Joc
simbòlic
Concepte
de nombre
Diferencia
nin/nina
DESENVOLUPAMENT
DE LA COMUNICACIÓ I
EL LLENGUATGE
Primers
sons
Balbuceig
Assenyala
amb funció protoimperativa,
protodeclarativa
Intencionalitat
comunicativa
Comprensió
Reconeixement
cançons
Primeres
paraules
Primeres
frases
Canta
cançons
DADES
ESPECÍFIQUES DE CONSULTA
Diagnosi/
Descripció del problema/ Certificat IBAS
Detecció
(quan,
qui)
Etiologia
Història
clínica (antecedents, patologies associades)
Especialistes
als que acudeix (nom, SS, privat)
Tractaments
rebuts
Evolució
DADES FAMILIARS
Antecedents
familiars
Persona/s
que passa/n més temps amb l’infant
Persones
influents
Actitud
dels distints familiars enfront al problema
Actitud
del nen. Consciència
Relacions
a casa/ Formes de comunicació/Temps lliure
Expectatives
familiars
DADES ESCOLARS
Actitud
de l’infant a l’escola . Adaptació. Relació amb els
iguals
Suport
que rep (professionals/ hores setmanals)
Història
escolar (inici escoleta, canvis de centre,...)
Rendiment
Metodologia
de treball/ recursos específics
Activitats,
tractaments extraescolars
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada