Les valoracions que varem fer, van ésser d'un infant adoptat de tres anys per poder determinar quin curs era el millor per ell escolaritzar-se i quin tipus de recursos precisava.
Llavors també varem valorar una nina de dos anys que s'havia d'escolaritzar el curs vinent i que presentava problemes en l'adquisició del llenguatge i havíem de valorar quin tipus de suports necessitava per la seva escolarització.
Com podreu entendre no vos penjaré les característiques i detalls de les valoracions fetes, parlem d'una població de 160 alumnes que fàcilment podrien ésser identificats.

DADES
PERSONALS                                                             
DATA ______________
| 
Nom 
    | 
Sexe | 
| 
Data i
   lloc de naixement  (Data
   arribada aquí) | |
| 
Edat | |
| 
Nº de germans 
    | 
Lloc que n’ocupa | 
| 
Nom de la mare | 
Professió 
    | 
| 
Llengua de la mare (amb
   l’infant) | 
Lloc de procedència
   (Data
   arribada aquí) | 
| 
Nom del pare | 
Professió | 
| 
Llengua  del pare
   (amb
   l’infant) | 
Lloc de procedència
   (Data
   arribada aquí) | 
| 
Domicili | 
Municipi | 
| 
Telèfon | 
Mòbil             
   
    | 
| 
Centre escolar (horari
   de l’infant) | 
Aula | 
| 
Nombre d’infants de
   l’aula 
    | 
Tutora i suports | 
ANTECEDENTS
EVOLUTIUS
| 
Embaràs | |
| 
Part | |
| 
Naixement a terme o
   prematur 
    | 
Incubadora / temps | 
| 
Test d’Apgar | 
Pes | 
| 
Mida | 
Perímetre cefàlic | 
| 
Alimentació
   (inicial
   i evolució) | |
DESENVOLUPAMENT FÍSIC ACTUAL (mida/ pes, dentició)
TO
MUSCULAR
DESENVOLUPAMENT
PSICOMOTOR GROS
| 
Gira
   d’esquena a panxa
   (banda/es) | 
Fa “l’esfinx” | 
| 
Gira de panxa a esquena | 
Intenta incorporar-se | 
| 
S’arrossega | 
Gateja (com) | 
| 
S’agenolla | 
Es posa dret | 
| 
Camina (com) | 
Puja escales
   (com) | 
| 
Bota
   (com)             
   
    | 
Baixa escales
   (com) | 
| 
Corre (com) | 
S’aguanta damunt un
   peu (com/quin/s) | 
| 
Prensió
   voluntària | 
Manipulació
   d’objectes | 
| 
Agafa la cullera
   (com) | 
Pinça digital | 
| 
Fa ratlla vertical | 
Fa ratlla horitzontal | 
| 
Fa rodones | 
Dominància manual | 
DESENVOLUPAMENT
PSICOMOTOR FI
AUTONOMIA SOCIAL
| 
Somriure social | 
Alimentació | 
| 
Vestit | 
Higiene | 
| 
Control d’esfínters
   (nocturn/
   diürn) | 
Son | 
| 
Espera el seu torn | 
S’adapta al grup | 
DESENVOLUPAMENT
EMOCIONAL
Temperament
Problemes
de relació
DESENVOLUPAMENT
COGNITIU
Atenció
Concentració
Imitació
Seguiment
d’ordres
Joc
simbòlic
Concepte
de nombre
Diferencia
nin/nina
DESENVOLUPAMENT
DE LA COMUNICACIÓ I
EL LLENGUATGE 
Primers
sons
Balbuceig
Assenyala
amb funció protoimperativa,     
protodeclarativa
Intencionalitat
comunicativa
Comprensió
Reconeixement
cançons
Primeres
paraules
Primeres
frases
Canta
cançons
DADES
ESPECÍFIQUES DE CONSULTA
Diagnosi/
Descripció del problema/ Certificat IBAS
Detecció
(quan,
qui)
Etiologia
Història
clínica (antecedents, patologies associades)
Especialistes
als que acudeix (nom, SS, privat)
Tractaments
rebuts 
Evolució
DADES FAMILIARS
Antecedents
familiars
Persona/s
que passa/n més temps amb l’infant
Persones
influents 
Actitud
dels distints familiars enfront al problema
Actitud
del nen. Consciència
Relacions
a casa/ Formes de comunicació/Temps lliure
Expectatives
familiars 
DADES ESCOLARS
Actitud
de l’infant a l’escola . Adaptació. Relació amb els
iguals
Suport
que rep (professionals/ hores setmanals)
Història
escolar (inici escoleta, canvis de centre,...)
Rendiment
Metodologia
de treball/ recursos específics
Activitats,
tractaments extraescolars
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada