dimecres, 23 de maig del 2012

Model d'entrevista.

Hola, desconeguts, vos volia comentar que una lectora m'ha demanat si podia mostrar un model d'entrevista inicial que haguéssim emprat a les pràctiques dons clar que si aquí el vos deix.
Les valoracions que varem fer, van ésser d'un infant adoptat de tres anys per poder determinar quin curs era el millor per ell escolaritzar-se i quin tipus de recursos precisava.
Llavors també varem valorar una nina de dos anys que s'havia d'escolaritzar el curs vinent i que presentava problemes en l'adquisició del llenguatge i havíem de valorar quin tipus de suports necessitava per la seva escolarització.



Com podreu entendre no vos penjaré les característiques i detalls de les valoracions fetes, parlem d'una població de 160 alumnes que fàcilment podrien ésser identificats.



 Es posible que tu navegador no permita visualizar esta imagen.

DADES PERSONALS                                                              DATA ______________

Nom
Sexe
Data i lloc de naixement  (Data arribada aquí)
Edat
Nº de germans
Lloc que n’ocupa
Nom de la mare
Professió
Llengua de la mare (amb l’infant)
Lloc de procedència (Data arribada aquí)
Nom del pare
Professió
Llengua  del pare (amb l’infant)
Lloc de procedència (Data arribada aquí)
Domicili
Municipi
Telèfon
Mòbil             
Centre escolar (horari de l’infant)
Aula
Nombre d’infants de l’aula
Tutora i suports

ANTECEDENTS EVOLUTIUS
Embaràs
Part
Naixement a terme o prematur
Incubadora / temps
Test d’Apgar
Pes
Mida
Perímetre cefàlic
Alimentació (inicial i evolució)


DESENVOLUPAMENT FÍSIC ACTUAL (mida/ pes, dentició)

TO MUSCULAR

DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR GROS
Gira d’esquena a panxa (banda/es)
Fa “l’esfinx”
Gira de panxa a esquena
Intenta incorporar-se
S’arrossega
             
Gateja (com)
S’agenolla
Es posa dret
Camina (com)
Puja escales (com)
Bota (com)             
Baixa escales (com)
Corre (com)
S’aguanta damunt un peu (com/quin/s)


Prensió voluntària
Manipulació d’objectes
Agafa la cullera (com)
Pinça digital
Fa ratlla vertical
Fa ratlla horitzontal
Fa rodones
Dominància manual
DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR FI


AUTONOMIA SOCIAL
Somriure social
Alimentació
Vestit
Higiene
Control d’esfínters (nocturn/ diürn)
Son
Espera el seu torn
S’adapta al grup

DESENVOLUPAMENT EMOCIONAL
Temperament

Problemes de relació

DESENVOLUPAMENT COGNITIU
Atenció
Concentració
Imitació
Seguiment d’ordres
Joc simbòlic
Concepte de nombre
Diferencia nin/nina

DESENVOLUPAMENT DE LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE
Primers sons
Balbuceig
Assenyala amb funció protoimperativa,      protodeclarativa
Intencionalitat comunicativa
Comprensió
Reconeixement cançons
Primeres paraules
Primeres frases
Canta cançons

DADES ESPECÍFIQUES DE CONSULTA

Diagnosi/ Descripció del problema/ Certificat IBAS



Detecció (quan, qui)


Etiologia


Història clínica (antecedents, patologies associades)



Especialistes als que acudeix (nom, SS, privat)



Tractaments rebuts



Evolució

DADES FAMILIARS

Antecedents familiars



Persona/s que passa/n més temps amb l’infant



Persones influents



Actitud dels distints familiars enfront al problema



Actitud del nen. Consciència



Relacions a casa/ Formes de comunicació/Temps lliure



Expectatives familiars

DADES ESCOLARS

Actitud de l’infant a l’escola . Adaptació. Relació amb els iguals



Suport que rep (professionals/ hores setmanals)



Història escolar (inici escoleta, canvis de centre,...)



Rendiment


Metodologia de treball/ recursos específics


Activitats, tractaments extraescolars



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada