dijous, 17 de maig del 2012

A qui aten l'equip d'atenció primarenca. (3/3)



 En els centres

Jo consider que és on realments es desenvolapa gran part de la tasca dels orientadors de l'equip, el que he pogut veure és que formen part de l'equip de les escoles bressol i estan totalment integrats amb el seu funcionament, malgrat sigui un servei extern la meva tutora s'implica molt i entén que la seva feina va des de atendre les necessitats bàsiques d'un infants a avaluar-lo, parlar amb els pares o assessorar a les educadores.


  • la identificació i valoració de les necessitats educatives dels infants amb necessitats educatives especials escolaritzats al primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) i, també, als escolaritats a centres escolars que imparteixen només l’educació infantil.
  • La proposta i implementació de les adaptacions curriculars, sempre d’acord amb el professorat del centre.
  • Assessorament, preferentment centrat en l’atenció a la diversitat, amb la participació a claustres o a altres estructures de coordinació previstes al centre, sempre dins un context de col·laboració per millorar la qualitat de l’ensenyament i la seva dinàmica organitzativa.
  • Acompanyaments, processos formatius i assessoraments adequats al personal de les escoles bressol.
  • Avaluació psicopedagògica dels infants per determinar si presenten NE especials o precocitat intel·lectual per proposar les mesures d’escolarització més adequades.
La redacció d'aquests informes es menja gran part del temps de coordinació dels orientadors/es
  • Coordinacions periòdiques amb els professionals que atenen els alumnes amb NE especials (Aproscom, ONCE).
  • Fer l'informe de baixa del servei dels alumnes que ja no el reguereixen



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada