dijous, 17 de maig del 2012

A qui aten l'equip d'atenció primarenca. (2/3)


En el sector

  • Elaboració de l’avaluació psicopedagògica dels infants per determinar si presenten necessitats específiques de suport educatiu, a fi de proposar les mesures d’escolarització més adequades.

  1. A) Infants que sol·licitin plaça per primera vegada a centres d’educació infantil sostinguts amb fons públics, de primer cicle d’educació infantil (0-3 anys)

  1. B) Infants ja escolaritzats a centres d’educació infantil sostinguts amb fons públics, de primer cicle d’educació infantil (0-3 anys).

  1. C) Infants d’escoles infantils que imparteixen només educació infantil (0-6 i 3-6 anys).

  • Col·laboració en el desenvolupament de les Instruccions de funcionament dels EAP.
  • Coneixement i actualització dels recursos del sector relacionats amb la l’atenció educativa a la primera infància.
  • Coordinació i col·laboració amb els serveis i les institucions dels sectors implicats en l’atenció a la primera infància.
  • Col·laboració en la coordinació entre centres de primer cicle i centres de segon cicle d’educació infantilper tal que no hi haver-hi un canvi dràstic d'una a l'altre.
  • Coordinació entre els EAP/EOEP/OC per tal d'obtenir:
A) l’adequada escolarització dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
B) La planificació d’activitats coordinades en benefici de l'educació dels infants.
C) La prevenció i la detecció dels infants amb possibles necessitats específiques de suport educatiu.
  • Transmetre la idea que els principals educadors són els pares dels infants tant dels escolaritzats com no i crrar espais de trobada per ells.







1 comentari:

  1. Has pogut participar en alguna sessió d'avaluació psicopedagògica? Podria ser interessant que si l'has fet ho compartissis en el blog. Si no és així, potser podries preguntes quin tipus de proves passen, quines pautes o graelles d'obsercació, quina metodologia empren....

    M.Àngels Megías

    ResponElimina